مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 مرداد 1397 ساعت 15:202018-07-24بين الملل

تکه ای از تخت جمشید یا "سر سرباز هخامنشی"؟


«حکم قاضی دادگاه عالی آمریکا برای تکه ای از تخت جمشید، همان "سر سرباز هخامنشی" است که شش سال پیش از موزه هنر مونترال کانادا دزدیده شد و از یک حراجی در آمریکا جان سالم به در برد.

- حکم قاضی دادگاه عالی آمریکا برای تکه ای از تخت جمشید، همان "سر سرباز هخامنشی" است که شش سال پیش از موزه هنر مونترال کانادا دزدیده شد و از یک حراجی در آمریکا جان سالم به در برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بهمن 1392 خبری از کشف یک سر سرباز هخامنشی در خانه یک جوان کانادایی منتشر شد؛ نقش برجسته ای از تخت جمشید که در سال 2011 در روز روشن از موزه هنرهای زیبای مونترال کانادا به سرقت رفت و 22 ژانویه 2014 در بازرسی از خانه سمون متکی در استان کبک این کشور پیدا شد، اما پلیس کانادا به دلایل امنیتی خبر کشف آن را با تاخیر اعلام کرد.

CBC نیوز در آن زمان با سمون متکی " 32 ساله مصاحبه کرده بود؛ صحبتی که او در آن گفته بود، اطلاعی از سرقتی بودن این اثر تاریخی نداشتم و تنها می دانستم که آن یک شئ منحصر به فرد است.

او در آن زمان سر سرباز هخامنشی را به مبلغ 1400 دلار از دوستش خریده و سال ها در قفسه اتاقش در کنار ظروف کریستال نگه می داشته و حتی به این هم اشاره کرده بود که به دلیل آگاهی نداشتن از ارزش واقعی این اثر تاریخی که حدود یک میلیون و 200 هزار دلار کانادا اعلام شده، حاضر نشده است برای دری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکه ای از تخت جمشید یا "سر سرباز هخامنشی"؟

تکه ای از تخت جمشید یا "سر سرباز هخامنشی"؟